Interim Office Manager inhuren: wanneer en waarom?

2 min
Interim Office Manager inhuren: wanneer en waarom?

Wanneer zet ik een interim Office Manager in?

Je vaste Office Manager is afwezig, maar de agenda stroomt vol en je mist overzicht. Precies het moment waarop een interim Office Manager het verschil maakt. Zo bieden Interim Office Managers tijdelijke vervanging of aanvulling in tijden van zwangerschapsverlof, reorganisatie, ziekte, de overbruggingsperiode tot vaste invulling of drukke projectfases of evenementen.

Bedrijven Op zoek naar een interim Office Manager?

Ben je op zoek naar een interim Office Manager? We kijken graag wat we voor je kunnen betekenen!

ONTAPE

Wat is een interim Office Manager precies?

Een interim Office Manager is een ervaren professional die tijdelijk wordt ingezet om direct ondersteuning te bieden op hoog niveau. In tegenstelling tot een vaste Office Manager is een interim Office Manager gewend om snel in te stappen en zelfstandig te schakelen in dynamische omgevingen. Er is dus geen sprake van een lange inwerkperiode, maar er wordt wel snel resultaat geboekt. De taken van een interim Office Manager omvatten onder andere het beheren van complexe agenda’s en e-mails, het voorbereiden van meetings of het organiseren van zakenreizen.

Office Managers Op zoek naar een nieuwe opdracht?

Ben je op zoek naar een nieuwe opdracht als Office Manager? We kijken graag wat we voor je kunnen betekenen!

ONTAPE

De voordelen van een interim Office Manager op een rij

Een interim Office Manager is ideaal wanneer je snel behoefte hebt aan professionele ondersteuning, zonder langdurige en tijdrovende wervingstrajecten. Het is een flexibele oplossing met verrassend veel voordelen:

  • Direct inzetbaar: Geen lange inwerkperiode nodig, ze draaien direct mee.
  • Ervaren en zelfstartend: Interim Office Managers hebben vaak in de keuken gekeken bij verschillende organisaties.
  • Flexibel inzetbaar: De opdrachtgever bepaalt de duur en het aantal uren van de samenwerking, passend bij de behoefte.
  • Geen langdurige verplichtingen: Tijdelijke versterking zonder vast dienstverband.
  • Frisse blik: Interim Office Managers nemen nieuwe energie, structuur en kennis mee.
  • Kostenefficiënt: Er is geen sprake van wervingskosten, een onboardingstraject of loondoorbetaling bij ziekte.

Zo haal je tijdelijke ondersteuning in huis, zonder in te leveren op kwaliteit of continuïteit.

Hoe ONTAPE kan helpen met een interim Office Manager

Je vraagt je nu misschien af hoe je aan een goede interim Office Manager komt. Bij ONTAPE hebben we een groot en zorgvuldig netwerk opgebouwd van ervaren Office Managers. Hierdoor kunnen we snel schakelen en precies die professional voorstellen die past bij jouw situatie en behoeften. Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op, we denken graag met je mee!

Soms vraagt de situatie om snelheid en structuur. Dan is een interim Office Manager geen tijdelijke oplossing, maar een strategische zet.

Bas Gofers

Bas Gofers Founder & Managing Director

Veelgestelde vragen over interim Office Managers

Lees ook onze blogs over andere interimfuncties:

  • Bas Gofers
  • Coen Frazer

Plan een adviesgesprek met Bas of Coen

Ga in gesprek met onze recruitment experts om het perfecte talent voor jou te vinden. Natuurlijk geheel vrijblijvend!